Utilizarea site-urilor web de colaborare online in activitatea didactica

Despre BLOG:
Un blog e un site web personal in care unul sau mai mulți autori publică de-a lungul timpului articoleorganizate in categorii si afișate in ordine cronologică inversă, cititorii blog-ului putând apoi comenta conținutul articolelor.
Avantajul blog-ului este ca nu e necesar sa cunosti programare web, si practic inscriindu-te la noi ca utilizator poti sa incepi sa iti publici mesajele imediat.
Denumirea lui vine de la "weblog", care inseamana "jurnal web". In acest "jurnal web" personal poti scrie orice doresti: ganduri, linkuri, comentarii despre actualitate, sau orice iti trece prin cap la un moment dat, este la libera ta alegere. Mesajele din blog sunt ordonate dupa data, cele vechi putand fi accesate si prin intermediul calendarului pentur navigarea in arhiva. Mesajele cele mai interesante din bloguri pot fi afisate pe prima pagina a sitului.
Avantajele site-urilor web de colaborare online

Prin utilizarea site-urilor web de colaborare, persoanele pot lucra împreună la documente, fişe de lucru şi prezentări pe care le creează online. De asemenea se pot încărca fişiere create anterior de pe calculatoarele lor personale. Fiecare resursă online are diverse capacităţi, cum ar fi capacitatea de a:
  •            Accesa fişiere de pe un calculator conectat la Internet
  •       Invita alte persoane pentru a vedea sau edita documente
  •       Permite diverşilor autori să editeze şi să vizualizeze un document în acelaşi timp
  •       Lucra la documente online sau offline
  •       Compara două versiuni ale aceluiaşi document
  •       Identifica contribuţiile autorilor în diverse versiuni ale documentului
  •       Monitoriza versiunile anterioare ale unui document
  •       Publica pe o pagină web sau într-un blog conţinutul
  •       Introduce comentarii fără a modifica textul documentului
  •       Crea documente tehnoredactate compatibile cu Microsoft Office*, fişe  de lucru şi prezentarări  sau editări ale  documentelor existent
  • Adăuga elemente de proiectare, imagini, hărţi diagrame şi grafice
  • Administra proiectele prin organizarea activităţii, stabilirea priorităţilor şi monitorizarea progresului membrilor echipei
  • Notifica celelalte persoane în momentul în care conţinutul se modifică